-
ارزیابی ریسک هاي توسعه فناوري تجهیزات صنعت نفت و گاز (نمونه مته هاي حفاري)
بومی سازي فناوري هاي پیشرفته و راهبردي صنعت نفت و گاز، یکی از اولویت هاي کلیدي صنعت نفت کشور در طـول یـک دهـه اخیـربوده است. از آنجایی که هزینه توسعه فناوري در بخش تجهیزات صنعت نفت بسیار زیاد است، شناسایی انواع ریسکهاي موجـود در ایـن پروژه ها، کمک زیادي به سرمایه گذاران و توسعه دهندگان فناوري در این حوزه می کند. این پژوهش تلاش دارد تا به ایـن سـؤال اساسـی پاسخ دهد که ریسک هاي توسعه فناوري تجهیزات در صنعت نفت و گاز با تأکید بر مته هاي حفاري چه هستند. براي پاسخ به این سـؤال کلیدي، از طریق مرور ادبیات و مصاحبه با متخصصان و صاحب نظران در حوزه توسعه فناوري مته هاي حفاري، 38 ریسـک، شناسـایی و در پنج بعد ریسک هاي نهادي و قانونی، فناورانه، بازار، مالی و عملیاتی طبقـه بنـدي شـدند. بـه منظـور ارزیـابی ایـن ریسـک هـا از روش تجزیه تحلیل عوامل شکست و آثار آن FMEA)) استفاده شد و براسـاس سـه شـاخص شـدت تأثیرگـذاري، احتمـال وقـوع و احتمـال شناسایی، اولویت هر یک از ریسک ها احصاء شد. از میان آن ها پنج ریسک به عنوان ریسک هاي با عدد اولویت ریسک بالاتر ارزیـابی شـد.
لزوم ارائه ضمانت نامه هاي با مبالغ زیاد، عدم موافقت شرکت هاي بهره بردار با تست آزمایشی محصـول داخلـی و تغییـرات شـاخص هـاي اقتصاد کلان، از مهم ترین ریسک هاي شناسایی شده بودند. ارائه تسهیلات مناسـب بـه منظـور صـدور ضـمانتنامـه بـراي شـرکت هـاي توسعه دهنده مته هاي حفاري و ایجاد محیط هاي واقعی براي تست نمونه هاي اولیـه و محصـولات نهـایی، از مهمتـرین پیشـنهادها بـه سیاستگذاران هستند. همچنین حصول اطمینان از حداقل تقاضاي شرکتهاي بهره بردار پیش از ورود به فرآیند بـومی سـازي و دقـت در انتخاب شریک خارجی براساس توان تخصصی، اهداف و سابقه قبلی آن، از مهم ترین پیشنهادها به مدیران شـرکت هـاي توسـعه دهنـده مته هاي حفاري اند.
0 تومان -
اصول اندازه گیری پتانسیل حفاظت کاتدی و تجزیه و تحلیل ان
امروزه مزایای استفاده از گاز طبیعی بر هیچ کس پوشیده نیست. هزینه های استخراج، پالایش، انتقال و توزیع مواد نفتی و همچنین سهولت در استفاده، عدم اتلاف زمان جهت تهیه مواد سوختنی، هزینه پایین تر و …، تمایل مردم و دولت را به توسعه و استفاده از گاز طبیعی بیشتر نموده است.
توسعه و گسترش روز افزون خطوط لوله انتقال و شبکه های توزیع گاز طبیعی در سطح کشور و هم چنین خطرات احتمالی ناشی از نشت گاز و انفجار ناشی از خوردگی خطوط لوله، کنترل بیشتر و دقیق تر اجرا و نگهداری خطوط انتقال و توزیع گاز را ضروری می نماید.
اگرچه اقدامات پیشگیرانه متعددی جهت اجرای صحیح خطوط لوله انتقال و توزیع گاز طبیعی صورت می پذیرد لیکن حتی در دنیای پیشرفته امروز نیز تخریب های ناشی از خوردگی در خلال بهره برداری، بی وقفه ادامه داشته و عدم توجه به استانداردها و روش های مدون در پایش و کنترل خوردگی، زیان های اقتصادی، زیست محیطی و بعضاً انسانی بسیار کلانی را به بار خواهد آورد.
مجموعه ای که هم اکنون در اختیار شماست شامل اطلاعاتی در خصوص مفاهیم خوردگی، اصول اندازه گیری پتانسیل و جریان حفاظت کاتدی و تجزیه و تحلیل آن، جهت ارزیابی وضعیت سیستم های حفاظت کاتدی با رعایت معیارهای پذیرش حفاظت کاتدی بر اساس روش های مندرج در استانداردهای روز دنیا می باشد. امید است با درک هرچه بیشتر مطالب و رعایت موارد ذکر شده، گامی در جهت حفظ سرمایه های ملی و جلوگیری از خسارات ناشی از خوردگی در صنایع نفت و گاز برداشته شود.
0 تومان -
ایمنی در برق
صنعت برق به عنوان زیربنایی ترین صنعت در دنیا همه روزه شامل پیشرفت ها و نوآوری ها در زمینه های مختلف میباشد. در دنیای صنعت و تکنیک امروزی، بشر از وسایل و تجهیزاتی استفاده می کند که خود به صورت بالقوه یک خطر جدی به حساب می آید از این میان نیروی الکتریسیتهی برق که اساس گردش چرخ صنعت و عامل حرکت دنیای امروزی است به عنوان یکی از مهمترین اختراعات بشری، خطرات بزرگ و مهمی را نیز برای انسان به وجود آورده است. برای جلوگیری از تبدیل این خطر بالفعل، طراحی ها، آموزش ها و تدابير وسیعی در جهان صورت گرفته است زیرا اگر چه این نیرو عامل خطرناکی میتواند باشد ولی چاره کار ترک استفاده از آن نیست. خطراتی که از این نیرو ناشی می شود تحت عنوان مخاطرات الکتریکی بر بدن انسان شرح داده خواهد شد.
با توجه به افزایش حوادث ناشی از برق در چند سال اخیر در کشور و کاهش اعتبار و آبروی جامعه مهندسی برق به لحاظ ایمنی، در این جزوه سعی شده است ایمنی در برق به شکل قابل ملموس تری نسبت به سایر منابع موجود در این زمینه ارائه گردد تا فراگیران بتوانند ایمنی را به صورت عمیق و مفیدتر فرا گیرند.
0 تومانایمنی در برق
0 تومان -
ایمنی کارکرد
در این نوشتار اجمالی سعی گردیده است تا اصول اولیه و مقدماتی ایمنی کارکرد به خواننده منتقل گردد. در دنیای امروزی محصولات زیادی بر اساس کارکرد ایمن مطابق با استانداردIEC 61508 ساخته می شوند که آشنایی با مفاهیم این استاندارد برای استفاده کنندگان و مهندسان برق، ابزاردقیق و کنترل غیر قابل اجتناب است.
با توجه به این که این ترجمه از منابع اروپایی برگرفته شده است همواره به استانداردDIN EN 61508 اشاره هایی می گردد که عنوان کامل استاندارد «کارکرد ایمن سامانه های ایمن ساخته شده ی الکتریکی / الکترونیکی / الکترونیکی قابل برنامه ریزی» است. محتوای استاندارد DIN EN 61508 با استاندارد بین المللیIEC 61508 مطابقت کامل دارد.
0 تومانایمنی کارکرد
0 تومان -
مبانی بیمه مسئولیت قراردادهای تجارت الکترونیکی
تجارت الکترونیک، یکی از مهم ترین مباحث حقوق انفورماتیک و رایانه است که ارتباط تنگاتنگ با علوم فنی مانند دانش رایانه و الکترونیک دارد و در بر دارنده دیدگاه های گوناگون و اندیشه های خلاق است.
گسترش قراردادهای تجارت الکترونیک و ویژگی های منحصر به فرد این گونه قراردادها احتمال بروز ضرر و زیان و نقض عهد را بیش از قراردادهای سنتی افزایش می دهد. از این رو بیمه قراردادهای تجارت الکترونیک به عنوان یکی از زیر شاخه های بیمه مسئولیت قراردادی، اجتناب ناپذیر و ضروری و منطبق با توسعه الکترونیک و انفورماتیک است. در این نوشتار مفهوم تجارت الکترونیک، محاكم صالح در خصوص دعاوی فوق، لزوم بیمه مسئولیت قراردادهای مذکور و ماهیت قرارداد بیمه مسئولیت تجارت الکترونیک و راهکارهای توسعه آن را بررسی و تحلیل می کنیم.
0 تومان -
مبانی بیمه های مسئولیت طراحان صفحات وب
فن آوری اطلاعات، ارائه بیمه نامه های جدید را اجتناب ناپذیر می کند. تجارت الکترونیکی که از طراحی صفحات وب آغاز میشود، از این قاعده مستثنی نیست. به عبارت دیگر، طراحی صفحات وب، نقطه آغاز تجارت الکترونیکی است. جهت اطمینان خاطر از امنیت انجام چنین مبادلاتی، باید بیمه نامه طراحی صفحات وب، گسترش یابد، زیرا در بسیاری از موارد، طراحان صفحات وب، خواسته یا ناخواسته، مباشر یا مسبب بروز ضرر و زیان به کاربران اینترنتی می شوند و برای اینکه طراحان، با اطمینان خاطر به ارائه خدمات اینترنتی و گسترش مبادلات الکترونیکی بپردازند، که از طراحی وب سایت ها ریشه می گیرد، پیش بینی چنین بیمه نامه هایی ضروری است. در این نوشتار، مبانی بیمه مسئولیت صفحه های وب مورد مطالعه قرار می گیرد که امیدواریم، شرکت های بیمه، با ملحوظ نظر قرار دادن آن، اقدامات مقتضی را در این خصوص، معمول دارند.
0 تومان -
(9) نمونه رأی مهلت پرداخت دیه از سوی بیمهگر
چکیده: بیمهگر به قائم مقامی از محکومعلیه ملزم به ایفاء تعهد و پرداخت تمام وجه محکومبه بدون لحاظ زمان قانونی است.
0 تومان -
(1) نمونه رأی مهلت پرداخت دیه از سوی بیمهگر
چکیده: تعهد بیمهگر به پرداخت دیه ناشی از مسئولیت قراردادی است و مشروط به انقضای زمان و مهلت قانونی پرداخت دیه نیست.
0 تومان -
(1) نمونه رأی موجبات تخفیف مجازات
چکیده: بیمه کردن خودرو مصداق اقدام متهم جهت جبران ضرر و زیان زیاندیده و از جهات تخفیف مجازات است.
0 تومان -
(2) نمونه رأی مهلت پرداخت دیه از سوی بیمهگر
چکیده: تعهد بیمهگر برأی پرداخت وجه محکومٌبه ناشی از مسئولیت قراردادی است و مشروط به انقضاء زمان و مهلت قانونی نیست و اجرأی آن به شرط کسر مبلغی از محکومٌبه خلاف تعهد و قبول مسئولیت قراردادی است
0 تومان -
(2) نمونه رأی موجبات تخفیف مجازات
چکیده: بیمه کردن خودرو مصداق اقدام به جبران خسارت بوده و میتواند از جهات تخفیف مجازات باشد.
0 تومان -
(3) نمونه رأی موجبات تخفیف مجازات
چکیده: بیمه کردن کارگر و ساختمان، مصداق اقدام در جهت جبران خسارات وارده به بزه دیده و از جهات تخفیف مجازات است.
0 تومان -
(4) نمونه رأی مهلت پرداخت دیه از سوی بیمهگر
چکیده: تعهد بیمهگر برأی پرداخت وجه محکومٌبه ناشی از مسئولیت قراردادی است و مشروط به انقضاء زمان و مهلت قانونی نیست؛ بنابرأین حکم صادره پس از قطعیت قابل اجرا است.
0 تومان -
(5) نمونه رأی مهلت پرداخت دیه از سوی بیمهگر
چکیده: تعهد بیمه گر برأی پرداخت وجه محکوم به، ناشی از مسئولیت قراردادی است و مشروط به انقضاء زمان و مهلت قانونی نیست.
0 تومان -
(6) نمونه رأی مهلت پرداخت دیه از سوی بیمهگر
چکیده: پرداخت دیه توسط بیمهگر مقید به مهلت قانونی نیست.
0 تومان -
(7) نمونه رأی مهلت پرداخت دیه از سوی بیمهگر
چکیده: بیمهگر بلافاصله پس از قطعیت دادنامه به قائم مقامی از محکومعلیه ملزم به ایفاء تعهد و اجرأی کامل آن است.
0 تومان -
(8) نمونه رأی مهلت پرداخت دیه از سوی بیمهگر
چکیده: تعهد بیمهگر به پرداخت خسارت، قراردادی است و بدون احتساب مهلت قانونی باید پرداخت گردد.
0 تومان -
نمونه رأی مفهوم تقصیر بیمهگذار
چکیده: تقصیر در ماده 14 قانون بیمه که مقرر داشته بیمهگر مسئول خسارات ناشیه از تقصیر بیمهگذار و نمایندگان او نخواهد بود، به معنای تقصیرات عمد است نه تقصیرات غیرعمدی، زیرا بیمهگر، تقصیرات و اعمال غیرعمدی افراد را که منجر به ورود خسارت میشود، بیمه میکند بنابرأین در همه تصادفات با وجود تقصیر راننده، به اتومبیل بیمهشده خسارت تعلق میگیرد.
0 توماننمونه رأی مفهوم تقصیر بیمهگذار
0 تومان -
نمونه رأی مطالبه دیه متوفی از شرکت بیمه توسط راننده مقصر به عنوان وارث
چکیده: وقوع قرابت بین شخص ثالث (متوفی) با راننده وسیله نقلیه، به نحوی که راننده مقصر مستحق سهمی از دیه متوفی باشد، از موجبات سقوط تعهد عقدی شرکت بیمه مبنی بر پرداخت خسارت نخواهد بود.
0 تومان -
نمونه رأی مطالبه دیه پرداختی توسط راننده مقصر از شرکت بیمه شخص ثالث
چکیده: اگر بر اساس رأی دادگــاه، مقصر در ایجاد حادثه وسیله نقلیه موتوری زمینی اقدام به پرداخت دیه به مصدومین نماید نمی تواند برأی جبران آنچه که پرداخته است به استناد قانون بیمه اجباری مسئولیت دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل اشخاص ثالث به شرکت بیمه مراجعه نماید.
0 تومان -
نمونه رأی مهلت بیمهگر برای پرداخت دیه
چکیده: ماهیت تعهد بیمهگر به پرداخت دیه قراردادی است و مقید به مهلتهای مقرر قانونی نیست و لذا نمی تواند از مهلت تعیین شده برأی پرداخت دیه از سوی مجرم استفاده کند.
0 تومان -
نمونه رأی مهلت پرداخت دیه برای شرکت های بیمه
چکیده: مهلتهای پرداخت دیه مقرر در قانون مجازات اسلامی برأی جانی و محکومٌعلیه میباشد و به شرکتهای بیمهای تسری ندارد بنابرین شرکتهای بیمهای به محض اثبات مسئولیت تکلیف به پرداخت دارند.
0 تومان
- صفحه نخست
- منابع آموزشی
- ارزیابی
- حقوق و قوانین
- بیمه های اموال
- بیمه های آتشسوزی
- بیمه های اتومبیل
- بیمه های انرژی
- بیمه های مهندسی
- تمام خطر نصب (EAR)
- تمام خطر پیمانکاران (CAR)
- ریسکهای تکمیل شده ساختمانی (CECR)
- بیمه خرابی ماشین آلات (MB)
- ماشین آلات و تجهیزات پیمانکاران (CPM)
- تجهیزات الکترونیکی (EE)
- بیمه فساد کالا در سردخانه (DOS)
- عیوب اساسی و پنهان ساختمان (LDB)
- عدم النفع ناشی از خرابی ماشین آلات (MLOP)
- بیمه جامع پروژه(CPI)
- بیمه جامع ماشین آلات (CMI)
- بیمه های کشتی
- بیمه های هواپیما
- بیمه های حمل و نقل
- دام طیور زنبور عسل آبزیان
- بیمه کشاورزی
- بیمه های اشخاص
- بیمه های مسئولیت مدنی
- مدیریت بیمه
- دوره های آموزشی
- بلاگ
- تالار گفتگو
- نظرسنجی ها