-
98,000 تومان
کتاب بیمه نامه پروژه سازه دریایی (فراساحلی)
98,000 تومان -
-
70,000 تومان
100,000 تومانکتاب بیمهنامه جامع پروژه
70,000 تومان100,000 تومان -
190,000 تومان
کتاب گزیده آراء داوری مرکز داوری اتاق ایران جلد یک
190,000 تومان -
60,000 تومان
-
150,000 تومان
کتاب گزیده آراء داوری مرکز داوری اتاق ایران (جلد دوم)
150,000 تومان -
60,000 تومان
کتاب مسئولیت مدنی ارائه دهندگان خدمات اینترنتی
60,000 تومان -
-
-
32,000 تومان
کتاب مسئولیت مدنی ناشی از طراحی در صنعت ساختمان
32,000 تومان -
15,000 تومان
کتاب مسئولیت مدنی ناشی از وسائل موتوری
15,000 تومان -
46,000 تومان
کتاب قراردادهای اکتشاف وتولید در صنعت نفت و گاز
46,000 تومان -
-
50,000 تومان
-
نکاتی درباره شرط اسقاط حق جانشینی در بیمه های تمام خطر
در بیمهنامههای تمام خطر نصب و پیمانکاری، بعضاً شرطی ضمیمه بیمهنامه میگردد تحت عنوان شرط 562 اسقاط حق جانشینی که هدف این نوشتار بررسی موضوع شرط مزبور، کاربرد درست آن در بیمههای مهندسی و سرانجام اثبات این نکته است که استفاده از آن به صورت فعلی در بیمهنامههای تمام خطر غیر موجه میباشد. به منظور ورود در بحث، ابتدا ترجمه متن شرط 562 را که توسط بیمهگر اتکایی مونشنر از آلمان تهیه شده و مورد استفاده بسیاری از بیمهگران در سطح جهان قرار دارد از نظر میگذرانیم.
0 تومان -
-
-
ام پی ال یا حداکثر خسارت محتمل
هرگاه از بیمه گری خواسته شود که حق بیمه ریسک های فاقد تعرفه از قبیل طرح های مهندسی را مورد محاسبه قرار دهد، در وهله نخست تلاش خود را معطوف آن خواهد کرد که از کیفیت ریسک و خطرهای مرتبط با آن تصور دقیقی کسب نماید. پس مبادرت به ارزیابی ریسک و تعیین حق بیمه متناسب با آن خواهد نمود. به تعبیر سادهتر، این سؤال را مطرح خواهد کرد که «این ریسک روی هم رفته از چه نوع است و چه حوادثی ممکن است اتفاق افتد؟»
بیمه گران، به هنگام اتخاذ تصمیم راجع به سهمی از ریسک که مایل به نگهداری و تقبل مسئولیت مربوط به آن می باشند، مقدمتاً نسبت به مشخص کردن وضعیت ریسک از دو جهت اقدام می کنند: نخست با اتکاء به درجه خطر که در عین حال با کل مبلغ خسارات قابل پیش بینی در دوره بیمه تناسب دارد، ریسک را طبقه بندی کرده، سپس همّ خود را مصروف آن میدارند که حداکثر مبلغ هر خسارتی را که احتمال وقوع دارد، یعنی «حداکثر خسارت محتمل» یا «ام پی ال» را محاسبه نمایند.
بر همین قیاس، هنگامی که سهمی از یک ریسک به بیمه گر اتکائی پیشنهاد می شود، وی ابتدا خواستار کسب اطلاع از «امپیال» آن می گردد. سپس با تکیه بر صحت ارزیابی آن و در نظر گرفتن توان مالی و تعهدات جاری خود و نیز حدود مطلوبیت ریسک در مجموع، مبادرت به قبولی درصد مناسبی از آن می کند.
محاسبه «ام پی ال»، هر چند بر مبنای اوضاع کلی حاکم بر ریسک صورت می گیرد، یک برآورد تخمینی شخصی است که در نهایت به رأی و نظر مسئول این کار بستگی دارد. چنانچه دو نفر کارشناس، هر یک به طور مستقل، به منظور تعیین «امپیال»، ریسک مشخصی را مورد ارزیابی قرار دهند، حصول نتایج متفاوت از این ارزیابی، امری کاملاً عادی تلقی می گردد. به جز تأثير عنصر انسانی، عوامل سنجش ناپذیر دیگری وجود دارد که ارائه تعریفی صریح از درجه احتمال و ایجاد یک مبنای دقیق برای «ام پی ال» ناممکن می سازد.
خطا در محاسبه «ام پی ال» ممکن است نتایج وخامت باری را در پی داشته باشد. در صورتی که «ام پی ال» بیش از حد نازل در نظر گرفته شود، ممکن است پس از وقوع خسارت، بیمه گر یا بیمه گران اتکائی ناگزیر از پرداخت مبالغي باشند که از حدود معمول بین آنان بسی فراتر رود.
0 تومانام پی ال یا حداکثر خسارت محتمل
0 تومان
- صفحه نخست
- منابع آموزشی
- ارزیابی
- حقوق و قوانین
- بیمه های اموال
- بیمه های آتشسوزی
- بیمه های اتومبیل
- بیمه های انرژی
- بیمه های مهندسی
- تمام خطر نصب (EAR)
- تمام خطر پیمانکاران (CAR)
- ریسکهای تکمیل شده ساختمانی (CECR)
- بیمه خرابی ماشین آلات (MB)
- ماشین آلات و تجهیزات پیمانکاران (CPM)
- تجهیزات الکترونیکی (EE)
- بیمه فساد کالا در سردخانه (DOS)
- عیوب اساسی و پنهان ساختمان (LDB)
- عدم النفع ناشی از خرابی ماشین آلات (MLOP)
- بیمه جامع پروژه(CPI)
- بیمه جامع ماشین آلات (CMI)
- بیمه های کشتی
- بیمه های هواپیما
- بیمه های حمل و نقل
- دام طیور زنبور عسل آبزیان
- بیمه کشاورزی
- بیمه های اشخاص
- بیمه های مسئولیت مدنی
- مدیریت بیمه
- دوره های آموزشی
- بلاگ
- تالار گفتگو
- نظرسنجی ها